پیش بازی لیورپول و چلسی؛ مین‌ایونت مرگبار هفته هشتم لیگ برتر

نیکان میرزائی، فوتبال لب-لیورپول و چلسی در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که هر دو تیم در فرم خوبی قرار دارند، با این‌حال، سابقه‌ی تقابل های دو تیم موجب می‌شود اطمینان خاصی از طرف طرفداران دو تیم برای نتیجه وجود نداشته باشد.

سابقه تقابل ها و فرم لیورپول و چلسی

لیورپول با شکست در سه بازی متوالی لیگ مقابل چلسی بین سال‌های 2013 تا 2014، اکنون تنها دو بازی از 19 بازی اخیر خود را مقابل آبی‌ها شکست خورده (7 برد 10 مساوی).

دو تیمی که در این فصل تا اینجای کار روندی صعودی را تجربه کردند، در بازی بزرگ آخر این هفته لیگ برتر به مصاف هم می‌روند؛ لیورپول میزبان از چلسی در آنفیلد استقبال می‌کند تا یک دیدار بالقوه شگفت‌انگیز در روز یکشنبه برگزار شود . شانس پیروزی هر تیم در تقابل آنفیلد بر اساس محاسبات ابرکامپیوتر اوپتا در تصویر زیر قابل رویت است.

احتمال برد هر تیم توی آنفیلد بر اساس پیشبینی اوپتا

سررسیدن روز های سخت لیورپول پس از شروع آسان

قرمزها تحت هدایت سرمربی جدید آرنه اسلوت، که اولین سرمربی لیورپول است که در 9 بازی از 10 بازی ابتدایی خود در تمامی رقابت‌ها برنده شده است، در فرم بسیار خوبی قرار گرفته‌اند، هرچند سیستم رتبه‌بندی قدرت Opta نشان می‌دهد که آنها روزهای ساده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند؛ ساده ترین شروع هر تیم لیگ برتری!

سرمربی سابق فاینورد هرج و مرج را کاهش داده و کمی کنترل بیشتری بر بازی لیورپول به ارمغان آورده است، و در بیشتر موارد، عملکرد خوبی داشته است و تنها یک شکست خانگی 1-0 مقابل ناتینگهام فارست در سپتامبر را تجربه کرده است.

با این‌حال، می‌توان گفت که آنها گاهی اوقات بر شانس خود سوار شده اند. آنها در بازی‌های اخیر فرصت های خوبی را از دست داده‌اند و شاید خوش شانس بودند که دوئل ویرجیل فن دایک و مارک گوئهی در پیروزی 1-0 آنها در کریستال پالاس منجر به پنالتی برای میزبان نشد. با این حال، این پیروزی هزینه زیادی داشت زیرا دروازه‌بان قرمزپوشان، آلیسون دچار آسیب دیدگی همسترینگ شد که او را برای چند هفته آینده دور نگه می دارد.

کلهر همچنین در پیروزی وقت اضافه لیورپول مقابل چلسی در فینال جام EFL در ماه فوریه بازی کرد و همچنین پنالتی مهم را در ضربات ضربات در مسابقه نمایشی همان رقابت دو سال قبل به ثمر رساند، بنابراین او خاطرات خوبی از رویارویی با چلسی دارد.

ترکیب احتمالی لیورپول برای بازی لیورپول و چلسی

انقلاب مارسکا در چلسی

مثل همیشه، چلسی می‌خواهد توپ را به دست بیاورد، اما بهترین کار ممکن است برای آن‌ها صبور بودن و منتظر ماندن لحظه‌هایشان در وقت استراحت باشد. مارسکا نشان داده که مربی انعطاف‌پذیر با جزئیات تاکتیکی زیاد و پلن‌های متفاوت در هر بازی است.

چهار پاس گل پالمر برای مادوکه نیز بیشترین پاس گل یک بازیکن برای یک هم تیمی است. در همین حال، پالمر مستقیماً بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر از شروع فصل گذشته به گلزنی در لیگ برتر (44-28 گل، 16 پاس گل) کمک کرده است.

علی‌رغم موج رسانه‌ای، پالمر تنها مهره هجومی چلسی نیست! آن ها با نیکولاس جکسون، ژائو فلیکس، پدرو نتو، جیدون سانچو و نونی مادوئکه تنوع و قدرت زیادی در خط حمله خود دارند که به برنامه های پر جزئیات انزو مارسکا کمک خواهد کرد.

ترکیب احتمالی چلسی برای بازی لیورپول و چلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *