دستگیری زوج هوادار والنسیا در سنگاپور!

پیش زمینه: نارضایتی از مالکیت پیتر لیم

مهران قهرمانی، فوتبال لب – پیتر لیم، میلیاردر 71 ساله و یکی از ثروتمندترین افراد سنگاپور می باشد. او در سال 2014 مالکیت باشگاه والنسیا را به دست آورد. به علت نتایج و عملکرد ضعیف باشگاه در سال­های اخیر، بخش زیادی از هواداران در طول زمان علیه مالکیت او اعتراض کرده­ اند و خواستار خروج او از باشگاه هستند.

دستگیری زوج و ضبط گذرنامه ­ها

پلیس سنگاپور یک زوج هوادار والنسیا در ماه عسل خود که به این کشور سفر کرده بودند، به دلیل اعتراض به مالکیت پیتر لیم بازداشت کردند. مقامات سنگاپور گذرنامه­ های آن­ها را ضبط کرده و موقتا از خروجشان از کشور جلوگیری کردند؛ اما به زودی به اسپانیا باز خواهند گشت. زوجی با چسباندن برچسب اعتراضی “لیم باید برود” بر ورودی هتلی که متعلق به پیتر لیم بود، اعتراض خود را نشان دادند. مقامات محلی روز بعد از این اتفاق زوج معترض را بازداشت کردند.

واکنش مقامات سنگاپور

پلیس سنگاپور از پاسخ دادن به سوال اتلتیک درباره جزئیات بازداشت این زوج و اظهار نظر درباره پرونده این افراد خودداری کرده بود. با این وجود، پلیس تایید کرد  که گزارشی درباره یک مرد 34 ساله و همسر 30 ساله اش دریافت شده و گذرنامه­ های آن­ها برای تحقیقات و بررسی­ های بیشتر ضبط شده است.

حل و فصل و بازگشت به اسپانیا

بر اساس بیانیه ­ای که از طرف این زوج منتشر شده، مقامات سنگاپور گذرنامه­ های آن­ها را برگردانده است و این دو نفر با اولین پرواز ممکن به والنسیا باز خواهند گشت. پلیس سنگاپور به تنها یک اخطار رسمی بسنده کرده و هیچ اتهامی علیه آن­ها مطرح نشده است.

واکنش عمومی و درخواست حفظ حریم شخصی

زوج اسپانیایی در بیانیه منتشر شده خود، از حمایت­ سفارت اسپانیا در سنگاپور و هیئت دولت والنسیا قدردانی کردند. همچنین در این بیانیه از افرادی که به دلایل شخصی باعث به تاخیر افتادن روند حل و فصل پرونده آنها شده بود، انتقاد کردند. خانواده برای بازگشت به آرامش و زندگی عادی، درخواست رعایت و حفظ حریم خصوصی را داشتند.

اعتراضات علیه لیم در والنسیا عادی شده است. هواداران بنر­های با مضمون “لیم برو به خانه” به طور مرتب در بازی­های لالیگا در ورزشگاه باشگاه، مستایا، نمایش میدهند.

باشگاه والنسیا در حال حاضر در رده 18 ام از 20 تیم حاضر در جدول لالیگا می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *