فصل جدید، ستارگان جدید: بازیکنان جوانی که احتمالا در این فصل پریمیرلیگ بدرخشند.

امیرحسین محمودی، فوتبال لب– هر فصل جدید برای طرفداران پریمیرلیگ امیدوار کننده‌ست. امیدی که این فصل متفاوت خواهد بود، یا در مواردی، مثل چهار فصل گذشته تکراری.

بخشی از این دلیل بخاطر چهره‌های جدید است، که ممکن است امید‌های واهی برای طرفداران به ارمغان آورد، چه خرید جدید و چه بازیکنی از آکادمی.

کوبی ماینو و آدام وارتون که در دو فصل گذشته حتی یک بازی هم انجام ندادند در اسکواد انگلستان برای یورو 2024 قرار گرفتند‌.

تعداد زیادی بازیکن جوان جدید وجود دارد که امیدوارند در فصل جدید شروعشان را برای تیم اصلی رقم بزنند. به ده بازیکن زیر 21 سال میپردازیم که حتی یک بازی هم در پریمیرلیگ انجام نداده‌اند، اما ممکن است در فصل جدید فرصتی داشته باشند.

توبی کولیر
سن: 20
پست: میدفیلدر مرکزی/دفاعی
ملیت: انگلستان

توبی کولیر در برابر منچسترسیتی در بازی کامیونیتی شیلد.


اریک تن‌هاخ توبی کولیر را بعد از پیروزی در فینال اف‌ای کاپ فصل گذشته برابر منچسترسیتی در ورزشگاه ومبلی را بازیکنی معرفی کرد که ارزش چشم‌داشت دارد.
دقیقا مانند کوبی ماینو که در قهرمانی کارابائو کاپ در فصل قبل از آن دیدیم، تن‌هاخ بازیکن آکادمی را به جشن فینال دعوت کرد و به او گفت که می‌تواند به زودی بخشی از این شادی باشد.

یونایتد درصدد است که در این فصل به کولیر شانسی برای بازی در تیم اصلی بدهد. مصدومیتش روند او را کندتر کرد، اما هیچ‌وقت در مورد کیفیت او شکی وجود نداشت.

توبی کولیر اولین‌ بازی خود برای یونایتد را در بازی کامیونیتی شیلد برای منچستریونایتد انجام داد.

حضور تن‌هاخ در امضای قرارداد جدیدش در این تابستان، اتفاقی کمیاب برای بازیکنی بود که از رده‌های کارینگتون بالا آمده، با این‌حال نشان دیگری‌ست که سرمربی او را بازیکن مهمی در نظر می‌گیرد.

پسر 20 ساله‌ای که از تیم برایتون در سال 2022 به خدمت گرفته شد، یک میدفیلدر هولدینگ است که در عین حال میتواند به عنوان باکس-تو-باکس عمل کند. قسمتی که یونایتد در آن مشکل دارد.
توانایی کولیر با حمل توپ و سرعت و قدرتش باعث میشود بتواند مناطق بزرگی در زمین؛ چه در حمله، چه در دفاع را پوشش دهد. چیزی که او را برای بازی ترنزیشنال و تمپو بالای یونایتد، شخص مناسبی قرار می‌دهد.
حواستون بهش باشه.

لوکاس برگوال
باشگاه: تاتنهام
سن: 18
پست: میدفیلدر مرکزی
ملیت: سوئد

لوکاس برگوال یکی از خبرهای پر سر و صدا در روز ددلاین ژانویه بود. جوان سوئدی انتقال به تاتنهام به جای بارسلونا را انتخاب کرد.

بنظر تصمیم او برای انتخاب اسپرز، تصمیم درستی بوده، چرا که این بازیکن به همین زودی جایی در تیم در اولین بازی فصل برابر لستر یافته است.


لوکاس برگول از تیم سوئدی یورگندرز به تاتنهام پیوست.


برگویل در پست میدفیلد نمایش خیلی خوبی در پیش‌فصل زیر نظر انژ پستکوگلو نشان داده است. علی‌رغم اینکه تنها 18 سال سن دارد، او در تمام زمین احساس راحتی میکند و در یک سوم دفاعی حریف خطرناک ظاهر می‌شود.

این جوان میتواند حمل توپ‌های خط‌شکن و هجوم به فضاهای تنگ انجام دهد. او قطعا میتواند بار خلق موقعیت را از دوش جیمز مدیسون که در عین انجام این کار در خطوط عمیق‌تری قرار می‌گیرد، بردارد.
اگر دیدید که او برای تاتنهام نقش رهبر را بازی میکند، متعجب نشوید.

اوماری هاچینسون
باشگاه: ایپسوئیچ تاون
سن: 20
پست: وینگر
ملیت: جامائیکا

اوماری هاچینسون اولین بار در سن 12 سالگی در دید رسانه‌ها قرار گرفت، زمانی که داشت مهارت‌های تکنیکی‌اش را به عنوان بازیکن آکادمی آرسنال به رخ می‌کشید.

هاچینسون، وینگر چپ پایی که به زدن به سمت راست علاقه دارد، در سن 18 سالگی به چلسی رفت، اما احساس کرد آینده‌اش در ایپسوئیچ روشن‌تر است، بعد از اینکه به صورت قرضی در این تیم درخشید، به صورت دائمی به این تیم پیوست.

عملکرد او ایپسوئیچ را راضی کرد که برایش 18میلیون پوند خرج کند که رکورد نقل و انتقالات باشگاه را شکست، چون هاچینسون در فصلی که برایشان بازی کرد، ده گل و شش پاس گل در اولین فصلش در فوتبال حرفه‌ای‌اش به سرانجام رساند.

هاچینسون بعد از باخت یک بر صفر چلسی برابر منچسترسیتی در ژانویه 2023 زمانی که گراهام پاتر سرمربی آنها بود، کمی از مزه پریمیرلیگ چشید، اما تا اکنون باید صبر میکرد.
اگر او بتواند با ایپسوئیچ جهشی در پریمیرلیگ انجام دهد، احتمالا چند نفری در باشگاه سابقش از رفتن او پشیمان خواهند شد.

یانکوبا مینته
باشگاه: برایتون
سن: 20
پست: وینگر
ملیت: گامبیا

اگر یانکوبا مینته در لیست برایتون باشد، طرفداران نیوکاسل ممکن است از دیدن بازی‌های برایتون آزرده خاطر شوند.
فروش سی میلیون پوندی او در اواخر ژوئن هیچوقت نقشه نیوکاسل نبود، اما برای در امان بودن آن‌ها در قوانین سود دهی و تامین مالی لازم بود.
مینته در فاینوردِ فصل گذشته آرنه اسلاوت در پست وینگ راست خوش درخشید، با به ثمر رساندن ده گل و شش پاس گل که به آن‌ها در نایب قهرمانی اردویزه هلند کمک کرد.
عملکرد او در پیش فصل احساسی را در بر گرفت که برایتون دوباره در بازار نقل و انتقالات کودتایی کرده است. بازیکن 20ساله، سال گذشته در باشگاه هلندی اودنزه بولدکلاب بازی میکرد.
سرمربی جدید برایتون، فابیان هورزلر چندین گزینه در این پست مثل مینته، سیمون آدینگرا و کائورو میتوما دارد. ملی پوش گامبیا میتواند سوپرایز خوبی باشد.
مینته که کات زدن‌‎های خطرناکی با پای چپ دارد، میتواند در میانه و وینگ چپ بازی کند. که باعث میشود او در این فصل تاثیرگذار باشد.

ایتان نوانری
باشگاه: آرسنال
سن: 17
پست: میدفیلدر تهاجمی
ملیت: انگلستان

ایتان نوانری، جوان‌ترین بازیکن تاریخ پریمیرلیگ، ممکن است بتواند در این فصل شانس‌ش را برای تاثیرگذاری در آرسنال پیدا کند.
حضورش در نیمکت در بازی با برنتفورد در سال 2022، با 15سال و 181روز سن، باعث شد در پریمیرلیگ تاریخ سازی کند. اما او امیدوار است کریرش به اینجا ختم نشود.

میکل آرتتا از زمانی که تبدیل به کاندید برای قهرمانی در پریمیرلیگ شده‌اند، با انتقاداتی مبنی بر کمبود استفاده از بازیکنان آکادمی مواجه شده است، اما نوانری میتواند این منتقدان را ساکت کند.
مایلز لویز-اسکلی، بازیکنی با همان روند نوانری، گزینه مناسبی برای این لیست بود.
نوانری با مارتین اودگارد و دکلن رایس در جنگ برای فیکس بودن است، اما نشانه‌های خوبی نشان داده است که میتواند دارایی خوبی برای آرسنال به عنوان بازیکن خارج از نیمکت باشد.
آرتتا توانایی نوانری در فرار از فضاهای تنگ را مورد ستایش قرار داده و او را با جک ویلشر که مربی او در آکادمی آرسنال بود، مقایسه می‌کند.

آرسنال توانسته او را با وجود پیشنهادهایی از چلسی و منچسترسیتی در باشگاه نگه دارد، اما آرتتا زیر این فشار است که آیا این بازیکن 17 ساله را بازی دهد یا ریسک از دست دادن او با مصدومیت را به جان بخرد.
اگر نوانری بتواند خود را نشان دهد، آرسنال ستاره دیگری در دستانش دارد.

آماریو کوزیر-دوبری
باشگاه: برایتون
سن: 19
پست: وینگر
ملیت: انگلستان

انتقال آماریو کوزیر-دوبری به برایتون یکی از دلایلی‌ست که طرفداران آرسنال در مورد بازی رسیدن به جوانان این تیم انتقاد می‌کنند.
وینگر راست چپ‌پا قرارداد تمدید با آرسنال را با رفتن به ساحل جنوبی به خاطر اینکه راه راحت‌تری برای رسیدن به تیم اصلی داشت، معاوضه کرد.

در مورد کوزیر-دوبری، با توجه به اینکه رقابت او با بوکایو ساکا که همیشه در ترکیب حاضر است، سخت بود و رفتن او اجتناب ناپذیر بود.

هرچند او برای بازی کردن در پست وینگر کار خیلی سخت‌تری از تازه‌وارد دیگر یعنی مینته و بازیکنانی مثل آدینگرا و میتوما دارد.

طرفداران آرسنال توجه دقیقی به استادیوم آمکس برای پیگیری کردن بازی‌های او دارند.

مسیر شگفت‌انگیز برایتون برای بازی گرفتن و تطابق دادن بازیکنان جوان با تیم اصلی، شاید مهم‌ترین دلیل آن است که او در مسیر مناسبی برای ورود به پریمیرلیگ داشته باشد.

آرچی گری
باشگاه: تاتنهام
سن: 18
پست: میدفیلدر مرکزی
ملیت: انگلستان

آرچی گری 24مین بازیکنی‌ست که مسیر پدرش را برای رسیدن به پریمیرلیگ طی کرده است.

اندی گری 51بازی برای لیدز انجام داده و در تیم‌هایی مانند ناتینگهام فارست و ساندرلند انجام داده، درحالی که انتظار از پسرش بعد از انتقال او از لیدز به تاتنهام، بیشتر است.

گری از خانواده فوتبالی می‌آید که تا سه نسل ادامه دارد. پدربزرگش، فرانک، برنده کاپ اروپایی‌ست، درحالی که عموی بزرگش، ادی، از اسطوره‌های لیدز است.

مدتی زمان برد تا گری اعتماد سرمربی‌اش پوستکوگلو را بدست آورد، چرا که او در پیش فصل گری را در پست دفاعی بازی میداد.

انعطاف‌پذیری او باعث شده که این ایده وجود داشته باشد که بازی‌های زیادی از او در لباس تاتنهام خواهیم دید. بازیکن جوان اما بالغی که تجربه زیادی در باشگاه لیدز با مربیان مختلف داشته است.

بهترین بازی گری را زمانی خواهید دید که او به عنوان میدفیلدر باکس-تو-باکس بازی میکند.

هری آماس
باشگاه: منچستریونایتد
سن: 17
پست: دفاع چپ
ملیت: انگلستان

هری آماس در روند رسیدن بازیکنان جوان به تیم اصلی در منچستریونایتد از دیگران جلوتر بوده. او در فصل گذشته که از واتفورد به تیم زیر 21سال پیوست، به سختی فرصت بازی می‌کرد، اما او اکنون خود را در قاب احتمالی برای حضور در تیم اصلی می‌بیند.

این بازیکن 17 ساله یکی از موفق‌ترین‌ها در تور پیش‌فصل تیم بود، در فلنک سمت چپ به خوبی با رشفورد ارتباط داشت و نشان از توانایی‌اش در رسیدن به رده بالاتر تیمی داشت.

در دسترس نبودن لوک شاو و تایرل مالاسیا مشکلی در سمت چپ دفاعی برای یونایتد ایجاد کرده. البته که راه‌حل‌هایی وجود دارد، اما آماس با توجه به اینکه هر سه بازی در آمریکا در ترکیب آغازین بود، خود را کاندید بزرگی برای این پست کرده است.

هری آماس در فصل گذشته بر روی نیمکت یونایتد بود، اما هنوز نتوانسته بازی اول خود را برای یونایتد انجام دهد.

نوع بازی این فولبک چپ با لوک شاو مقایسه شده، و حتی خود شاو هم زمانی که از او سوال شد که کدام بازیکن جوان را باید تحت نظر قرار داد، نام آماس را برد.

شاو امیدوار است که مصدومیت‌ش رفع شود، اما اگر این مشکل همچنان پابرجا باشد، یونایتد یک گزینه برای مدنظر قرار دادن دارد.

تن‌هاخ دیدگاهش برای بازی دادن به آماس در این فصل را وسعت داده، با اینکه گفته که او در موقعیتی که ماینو یک سال پیش خود را در آن می‌دید، نیست، اما از این راه خیلی هم دور نیست.

ساویو
باشگاه: منچسترسیتی
سن: 20
پست: وینگر
ملیت: برزیل

ساویو یکی از مثال‌های درخشان مدل باشگاه‌داری سیتی گروپ است. او از تیم فرانسوی ترویرس، بعد از حضور قرضی در تیم خیرونا (که مالکین هر دو تیم سیتی گروپ است) خریده شد. او به کشور مادرش برای بازی در پریمیرلیگ برگشته است.
یازده گل و ده پاس‌گل برای خیرونا در تمامی رقابت‌ها در فصل گذشته عملکرد خوبی برای بازیکن 20 ساله بود. فرم او به خیرونا کمک کرد که این تیم برای اولین‌بار در تاریخش، به لیگ قهرمانان راه پیدا کند.
ساویو چپ پاست و در هر دو سمت وینگ بازی میکند، با اینکه اکثر اوقات در فصل گذشته در سمت چپ بازی میکرد. میشل، سرمربی خیرونا گفته بود که از زمان وینیسیوس جونیور کسی را با این مقدار توانایی در یک به یک ندیده است.

رفتن خولیان آلوارز از منچسترسیتی یک جای خالی برای خط حمله منچسترسیتی ایجاد میکند که ساویو میتواند آن را پر کند. مدیر فوتبالی تاکسیکی بگیریستین اظهار داشت که این وینگر نقش بزرگی برای قهرمان فصل پیش پریمیرلیگ بازی می‌کند.
خرید ساویو چیزی بود که به اندازه کافی به آن پرداخته نشد، اما او را زیرنظر داشته باشید.

میکی مور
باشگاه: تاتنهام
سن: 17
پست: وینگر
ملیت: انگلستان

میکی مور جوان‌ترین بازیکن حاضر در لیست تاتنهام است که به تازگی تولد 17سالگی‌اش را جشن گرفته است. اما مهاجم جوان تاتنهام را دست کم نگیرید.

اسپرز، میکی مور را در درجه بالایی قرار میدهد، که دلیلی بر تصمیم امضای قرارداد سه ساله‌شان با او بود، بیشترین زمانی که میتوان با یک بازیکن زیر 18سال قرارداد بست.
انتظار می‌رود که مور شانسی برای بازی در پریمیرلیگ زیرنظر پوستکوگلو داشته باشد، چون تاتنهام به عمق اسکواد بیشتری بخاطر حضورشان در لیگ اروپا احتیاج دارد.
مور زمانی که در پریمیرلیگ فصل گذشته در برابر منچسترسیتی به میدان رفت، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ اسپرز شد. همانطور که در هفته آخر در بازی با شفیلدیونایتد در نیمکت بود.
این مهاجم در فصل گذشته در پریمیرلیگ 2 بسیار پرکار نشان داد، با به ثمر رساندن 14گل و ثبت 8پاس گل در دوازده بازی، به سلاح مهلکی برای پستکوگلو تبدیل شده است.

تری انیورنی
باشگاه: لیورپول
پست: میدفیلدر میانی/تهاجمی
ملیت: انگلستان

همانطور که میبینید، تری انیورنی بازیکن یازدهم در لیست ده‌تایی ماست. او گزینه اضافی ما در این لیست می‌باشد و دلیلش هم این است:

انیورنی یکی از چندین جوان لیورپول بود که در فصل گذشته توسط یورگن کلوپ بخاطر بحران مصدومیت به تیم اصلی فراخوانده شد. و همین باعث شد با بازی کردن در اف‌ای کاپ تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیورپول شود.

عملکرد انیورنی در پیش‌فصل، تهییجی در میان هواداران لیورپول ایجاد کرد. گل او به سویا در آنفیلد، بهترین راه برای اتمام پیش‌فصل بود.

اما آرنه اسلاوت در برابر بازی کردن او صبر به خرج داده، او گفت که انیورنی برای بازی و تحمل فشار در پریمیرلیگ نیاز به رشد بدنی خود دارد، که روند فکری منطقی‌ای به نظر می‌آید.

لیورپول انیورنی را از لستر در سال 2023 به خدمت گرفت.


نقشه لیورپول برای انیورنی، وارد کردن تدریجی و با آرامش او به تیم اصلی می‌باشد تا در روند رشد فیزیکی او عجله‌ای به خرج داده نشود و ریسک مصدومیت او پایین بیاید، که باعث کاهش زمان بازی در پریمیرلیگ میشود.

در عین اینکه فیزیک او کاملا مناسب و آماده شروع در پریمیرلیگ نیست، او استعداد کافی برای حضور در تیم اصلی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *