بحران در نیمه عقب زمین، مشکلات خط دفاع و پست 6 منچستریونایتد

امیرعلی مقدم، فوتبال لب – اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد خیلی چیزی ندارد که درباره‌‌ی این فصل خوشحال باشد. او فرصت‌های زیادی برای تسلط بر ظاهر سردرگم باشگاه منچستریونایتد داشت. دوشنبه شب یکی از بهترین فرصت‌های او بود؛ البته بستگی به شخصیت و دیسیپلین مربی نیز دارد.

اریک تن هاخ سرمربی منچستریونایتد

بعد از باخت سنگین مقابل کریستال پالاس و درخشش ستاره‌های کریستال پالاس، تن هاخ متوجه شد ترکیب‌ 14 دفاع‌ مختلف برای او سودی ندارد. این فصل یونایتد 14 ترکیب مختلف از دفاع را داشته که واران و جانی ایوانز بیشترین بازی را کنار هم شروع کرده‌اند.

آمار بازی‌های دفاع‌های منچستریونایتد

فقط لوتون، که شانس خیلی بدی در مصدومیت دفاع وسط‌هایش داشت، از شیاطین سرخ ترکیب‌های دفاع وسط بیشتری به‌کار گرفت (17). به احتمال زیاد تیم راب ادواردز در آستانه‌ی بازگشت به چمپیونشیپ است.

درمان درد منچستریونایتد

تیم تن‌هاخ قطعا می‌تواند هافبک دفاعی جدیدی استخدام کند چون دوران بازی کاسمیرو در بالاترین سطح به پایان رسیده است. نمایش این بازیکن برزیلی در مقابل کریستال پالاس شاید یکی از بدترین نمایش‌های کل دوران حرفه‌ای او بود.

گزینه های منچستریونایتد برای خرید در پنجره آینده

اولین چیزی که می‌شود گفت این است که تن‌هاخ شانس بدی در آمادگی خط دفاعی خود دارد. جانی اوانز تنها خرید این فصل منچستریونایتد در تابستان بود، که به صورت آزاد به عنوان گزینه بکاپ دفاعی به این تیم پیوست.

وضعیت خط دفاع

تصویر عمق تیم منچستریونایتد دز فصل 24-2023

تصویر عمق تیم منچستریونایتد که شامل 7 سنتربک و 6 فول بک است که از این 13 بازیکن دفاعی 9 بازیکن توانایی بازی به عنوان مدافع وسط را دارند که با احتساب کاسمیرو، آمرابات و مکتامینی این آمار به 12 نفر می‌رسد.

در حال حاضر در دنیا پست 6 یکی از مهم‌ترین پست‌های دنیا است. تیم بدون هافبک دفاعی مثل تیم بدون سرلشکر می‌باشد. در حال حاضر منچستریونایتد بدون هافک دفاعی و خط دفاعی تخصصی است. این را می‌توانیم به من‌سیتی بدون رودری تشبیه کنیم. منچسترسیتی در 3 بازی که رودری مصدوم بود، عملکرد خیلی خوبی نداشت؛ منچستریونایتد هم بدون پست 6 مناسب و دفاع های توانمند به هیچ عنوان موفق به کسب نتیجه نخواهد شد. در کنار کیفیت پایین بازیکنان در دسترس و مصدومیت های فراوان، یکی از معضلات منچستر تاکتیک های تن‌هاخ برای دفاع و در زمان بازیسازی از عقب بوده است.

هری مگوایر دفاع وسط منچستریونایتد

برای شنیدن تحلیل‌های صوتی هفتگی در پادکست فوتبال لب، از این لینک به ما گوش کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *