بررسی پوچتینو، آمار و داده های چلسی چه می‌گویند؟

اگر چه مائوریسیو پوچتینو سرانجام پس از تنها یک فصل از هدایت چلسی برکنار شد اما بررسی آمار نشان می‌دهد عملکردش چندان ناامید کننده نبوده است.

پوچتینو در قامت سرمربی چلسی

عملکرد در دفاع و حمله

مهدی سهیلی، فوتبال لب – در خط حمله ، پوچتینو بهبود چشمیگیری نسبت به 38 گلی که در 38 بازی فصل گذشته توسط تیم‌های تحت هدایت پاتر، توخل لمپارد داشت. طوری که با 77 گل در این فصل سومین دوره برتر هجومی لیگ برتر را تشکیل می‌دهد! فصل 2008، 103 گل و فصل 2016، 85 گل که منجر به قهرمانی چلسی در لیگ برتر شد.

اما این پیشرفت در حمله ، هزینه گزافی در خط دفاعی داشت. به طوری که چلسی 63 گل دریافت کرد. البته این آمار در مقایسه با تیم‌های بالاتر از چلسی مثل تاتنهام و استون ویلا قابل بحث است.

آمار گل زده و گل خورده چلسی از سال 2000

آمار گلزنی و (XG)

پوچتینو میانگین گلهای زده غیر پنالتی شیر‌های لندن را به دوران اوج توخل برگرداند؛ اما در گل‌های دریافتی غیر پنالتی از عملکرد پاتر و لمپارد هم بدتر بود.

چلسی 40 گل از 63 گل دریافتی را در نیمه دوم دریافت کرد. این نشان دهنده ضعف این تیم در مدیریت بازی است. البته در نیمه دوم هم تقریبا به همین تعداد گل زده‌اند که نشان از ناامید نشدن این تیم پس از عقب افتادن است.

گراف عملکرد گلزنی و دفاع چلسی تحت هدایت مربیان مختلف

شروع بد دلیل نرفتن چلسی به چمپیونزلیگ

مربی چلسی بارها در کنفرانس خبری علنا این موضوع را مطرح کرده که عملکرد نه‌چندان خوب در ۷ هفته اول باعث عدم حضور در کورس سهمیه شد.

البته طبق آمار حق با سرمربی آرژانتینی است؛ این تیم از اکتبر بعد از سیتی و لیورپول و آرسنال بهترین عملکرد را داشته است.

یکی از بدشانسی های دیگر آبی‌های لندن و پوچ، مصدومیت‌ها بود که منجر به دوری بلند مدت ریس جیمز، بن چیلول و خریدهایی گران قیمتی مثل انکوکو، فوفانا و لاویا شد. با این حجم مصدومیت، دست چلسی و پوچتینو از بازیکنان با کیفیت خالی شد.

البته این مصدومیت‌ها می‌تواند از دلایل مدیریتی هم تاثیر بگیرد؛ از جمله تغییرات تاد بولی در دپارتمان پزشکی چلسی ، کادرفنی و بازیکنان است. هر چه هست آمار نشان می‌دهد فصل اول پوچتینو زیاد هم ناموفق نبوده هر چند او دیگر سرمربی چلسی نیست.

کول پالمر ستاره چلسی پوچتینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *