چلسی در مقابل رکسهم، رونمایی از تیم پوچتینو با پنج گل

محفل، فوتبال لب– چلسی در اولین بازی تور پیش‌فصل خود در ورزشگاه کِنان شهر چپل هیل در امریکا با پنج گل رکسهم را شکست داد. این اولین بازی چلسی تحت هدایت سرمربی جدیدشان، پوچتینو، بود.

بازیکنان چلسی در پیش فصل

پوچتینو تیم خود را در نیمه اول با چینش ۴-۳-۳ به زمین فرستاد. در درون دروازه چلسی جیمی کامینگ حضور داشت و خط دفاع از کوکوریا، بشیر هامفریز، تروه چالوبا و مالو گوستو تشکیل میشد. سه بازیکن ۱۹ ساله یعنی آندری سانتوس، چزاره کاسادی و کارنی چوکومکا، بازیکنان میانی تیم بودند و یان ماتسن به بعنوان وینگر چپ، جکسون مهاجم مرکزی و موریرو رد نقش وینگر راست آبی‌ها به زمین رفتند.

نیمه اول

چلسی در نیمه اول تلاش داشت تا حداکثر مقدار ممکن بازی سازی رد از عقب زمین خود دنبال کند، روشی که سر مربی چلسی در طول سال‌های مربی گری خود به آن اتکا کرده است. کاسادی در اکثر مواقع برای توپ‌گیری و کمک به خط دفاع در بازی سازی در بین دو دفاع میانی چلسی قرار می‌گرفت و سانتوس با نزدیک‌تر بازی کردن به او، تلاش در جلو بردن توپ با پاس‌های کوتاه داشتند. کوکوریا بیشتر به عنوان یک اینورتد وینگ‌بگ در این مواقع عمل می‌کرد و رابط انتقال توپ از عقب به جلوی زمین میشد.

بعد از رسیدن توپ به نیمه حریف، نیکولاس جکسون به کمک میفیلدرهای چلسی در خلق موقعیت می‌آمد و وینگرها نیز با باز نگه داشتن بازی و حرکت در نزدیک خطوط طولی زمین تلاش در ایجاد فضا در سمت مقابل برای استفاده از روزنه‌های ایجاد شده در دفاع رکسهم داشتند.

ماستن بازیکن چلسی

هر دو گل چلسی در نیمه اول توسط یان ماتسن به ثمر رسید. در دقیقه سه بازی توپ گیری خوب کاسادی باعث شد که جکسون بتواند از به هم ریختگی بازیکن‌های رکسهم استفاده کند و با فراری خوب از میانه میدان و حفظ توپ در میان دفاع تیم حریف، در محوطه جریمه با پاسی کوتاه ماتسن را که در موقعیت بهتری قرار داشت صاحب توپ کند و موجب رسیدن چلسی به گل اول بازی شود.

در دقیقه ۴۲ بازی کار تیمی خوبی که از جیمی کامینگ شروع شد و با پاس سانتوس به گوستو و حمل توپ و دریبل رو به جلو خوب دفاع راست چلسی، تیم خط میانی رکسهم رو پشت سر گذاشت و سپس به ماتسن پاس داد. یک و دو وینگر چپ چلسی در این بازی با کارنی چوکومکا باعث شد که فضای باز خوبی برای او در پت محوطه ایجاد بشه و با شوت پای چپش توانست گل دوم را برای چلسی به ارمغان بیاورد.

پوچتینو سرمربی چلسی

نیمه دوم

در نیمه دوم چلسی با شش تغییر وارد زمین شد. چیلول جایگزین کوکوریا شد و گیلکریست، استرلینک، گلگر، آنجلو گابریل و انکونکو نیز به جای مالو گوستو، یان ماتسن، کارنی چوکومکا، موریرا و نیکولاس جکسون به زمین آمدند. با این تغییرات چلسی در فاز تهاجمی به ۳۴۳ تغییر فورمیشن داد اما همچنان در موقع دفاع کردن به شکل ۴۳۳ قرار می‌گرفتند.

به دلیل تغییرات زیاد تیم میزان هماهنگی بازیکنان با افت نسبی در شروع نیمه دوم همراه بود و چلسی نمی‌توانست از مالکیت توپ در یک سوم دفاعی حریف به خوبی استفاده کند و انکونکو تا ۱۵ دقیقه پایانی بازی از خارج شده بود.

هال بازیکن چلسی

در دقیقه ۶۳ لوییس هال جایگزین آندری سانتوس شد که عملکرد متوسطی رو به جا گذاشته بود. و دقیقه ۷۶ نیز جیمی کامینگ جای خود رو به لوکاس برگستروم دروازه‌بان فنلاندی آکادمی چلسی داد که عملکرد نسبتا خوبی را در انتقال قرضی خود به پیتربورو به جا گذاشته بود.

در دقیقه ۸۱ نیز گلگر توانست با شوتی از پشت قوس هجده قدم رکسهم، گل سوم را بزند. استرلینگ بعد از حمل توپ از کنار زمین به پشت مخوطه پاس این گل را به میدفیلدر چلسی داد.

کوکوریا طی اتفاقی نادر در دقیقه ۸۵ بازی دوباره به زمین بازی برگشت و اینبار جایگزین چالوبا شد. بعد از این تغییر چلسی تاکتیک خود را به ایجاد جمله‌های سریع و استفاده از ضدحمله‌ و پاس‌های بلند تغییر داد که به موجب آن توانست دو گل دیگر نیز به ثمر برساند.

اولین بازی انکونکو برای چلسی

گل چهارم را انکونکو با فرار پشت مدافعین رکسهم و رد شدن از دروازه‌بان به ثمر رساند. اما پاس گل کاسادی بود که باعث شد مهاجم جدید چلسی در موقعیتی عالی صاحب توپ شود.

گل آخر را نیز بن چیلول به ثمر رساند، حرکت گابریل به وسط زمین و رد شدن از خط میانی با دو بار یک و دو کردن با گلگر و انکونکو با فرار چیلول از پشت دفاع راست حرف همراه شد و با یک شوت چیپ گل پنجم چلسی توسط مدافع چپ انگلیسی به ثمر رسید.

کاسادی بازیکن چلسی

چلسی به عنوان تیمی که اکثر بازیکن‌ها اولین بازی مشترک را با یکدیگر انجام میداند، آبی‌های لندنی توانستند عملکرد نسبتا راضی کننده‌ای داشته باشد. اما چند بازیکن در این بازی توانستند درخشش بیشتری داشته باشند. مالو گوستو، یان ماتسن و نیکولاس جکسون نشان دادند که پتانسیل خوبی دارند و چزاره کاسادی با عملکرد عالی خود توانست مقداری از نگرانی‌ هوادارن برای کمبود بازیکن در خط میانی را کم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *