لوکا مودریچ / لوکیتا تمام نشدنی کروات‌ها !

امیرحسین مرادی، فوتبال لب – شاید لوکا مودریچ قبل از رئال مادرید، تعداد محدودی از فوتبال دوستان به جز هواداران تاتنهام بازی وی را به‌خاطر داشت!


لوکا مودریچ، هافبک خوش آتیه فوتبال جهان، با سابقه درخشان خود بعد از حضور در رئال مادرید، با درخشش توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت تا به عنوان یک وزنه برای مادریدی‌ها و تیم ملی کرواسی محسوب بیاید!


با تیم ملی کرواسی، یک نایب قهرمانی و یک سومی جام جهانی و با رئال مادرید، 5 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 4 قهرمانی سوپرجام اروپا، 5 قهرمانی جام باشگاه‌های جهان، 1 قهرمانی جام حذفی اسپانیا، 5 قهرمانی سوپر جام فوتبال اسپانیا و 3 قهرمانی لالیگا را با رئال مادرید کسب کرده است.


همچنین در کارنامه لوکیتا یک توپ طلا ثبت شد، بعد از آن جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را کسب کرد؛ او سپتامبر ۲۰۱۸ در جوایز بهترین‌های فیفا، جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را کسب کرد!

مودریچ با کسب توپ طلا سال ۲۰۱۸ به یک دهه حکمرانی مسی ، رونالدو بر توپ طلا پایان داد! او همچنین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم ملی کشورش یعنی کرواسی به مقام سوم رسید!

در سن ۳۷ سالگی همچنان به پیشنهاد‌ شگفت‌انگیز عربستانی‌ها جواب رد و قصد ادامه ماجراجویی در شهر مادرید و تیم پرافتخار این شهر را ندارد! به نظر می‌رسد در پایان فصل این بازیکن کروات قرارداد خود را تمدید نخواهد کرد!

شاید بتوان علت این قضیه را حضور هافبک‌های جوانی مانند بلینگهام، کاماوینگا و.. دانست؛ مودریچ از ابتدا فصل تاکنون در 33 بازی حضور داشته و فقط در 17 بازی فیکس بوده است!

همچنین از او به عنوان یکی از بهترین هافبک‌ها و بازی‌سازهای تاریخ فوتبال جهان یاد می‌شود.


لوکیتا کهکشانی‌ها در مصاحبه‌ای در با مطبوعات اسپانیا در مورد شرایط و وضعیت خود گفت: کوتاه نمی‌آیم و میخواهم باز هم بازی کنم!


گویا هدف هافبک کهنه‌کار مادریدی‌ها به دنبال حضور در جام جهانی 2026 است و قصد بازنشستگی را ندارد.

برای شنیدن تحلیل‌های صوتی هفتگی در پادکست فوتبال لب، از این لینک به ما گوش کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *