پریمیرلیگ و بررسی سختی شروع فصل برای هر تیم…

برنامه بازی‌های ابتدای فصل پریمیرلیگ مشخص شد!

پریمیرلیگ و بازی و برنامه‌هایش مشخص شدند

یوسف جوانشیر، فوتبال لب – برنامه‌ی بازی‌های پریمیرلیگ مشخص شده‌اند. در این مقاله قصد داریم دشواری این برنامه را برای هر تیم بررسی نمائیم. اکنون که کمی از گرد و غبار فصل 23-2022 فاصله گرفتیم، تیم‌ها در حال استراحت و تقویت خود می‌باشند. حال اما انتشار برنامه‌ی تقویم 24-2023 توجه همه را به خود جلب نموده. برای تیم موردعلاقه‌ی شما بازی‌های ابتدای فصل آینده چگونه خواهد بود؟

به عنوان یادآوری بایستی به این نکته اشاره نمائیم، این رتبه‌بندی از میان تیم‌های (19008 تیم از 391 باشگاه) سرتاسر جهان، توسط سیستمی که به قوی‌ترین تیم نمره 100 و به ضعیف‌ترین آن‌ها صفر می‌دهد، رتبه‌بندی نمودیم. حال می‌توانیم این ضعیف و قوی‌بودن را در جهتی دیگر مورداستفاده قراردهیم.

با تمرکز بر پریمیرلیگ و استفاده از این رتبه‌بندی مذکور، به دید سختی بازی‌های هر تیم نمره دادیم و درصد سختی‌ آن‌هارا مورد بررسی و بحث قراردادیم. این تیم‌ها از منچسترسیتی تا لوتون تاون رتبه‌بندی شدند. منچسترسیتی تیم شماره یک و در نتیجه سخت‌ترین تیم این رقابت‌ها لقب گرفت. لوتون تاون نیز با قرارگیری در رتبه 309ام این لیست، آسان‌ترین تیم برای بازی رو در رو تعیین شد.

پنج بازی ابتدایی فصل پریمیرلیگ

پس از قرعه‌کشی مسابقات و تعیین شدن بازی‌های ابتدایی فصل، چلسی و تاتنهام آسان‌ترین پنج بازی‌ ابتدایی را خواهند داشت. این خبر خوبی برای مائوریتسیو پوچتینو (سرمربی چلسی) و پوستچوغلو (سرمربی تاتنهام) از این لحاظ خواهد بود. میانگین رتبه قدرت حریفان چلسی در این پنج بازی، 115.8 و این عدد برای اسپرز 99.2 تعیین شد.

رتبه‌بندی سختی 5 بازی‌ ابتدایی فصل 24-2023 پریمیرلیگ
رتبه‌بندی سختی 5 بازی‌ ابتدایی فصل 24-2023 پریمیرلیگ

5 بازی ابتدایی چلسی در پریمیرلیگ

بازی‌های چلسی با یکی از سخت‌ترین بازی آن‌ها در برابر لیورپول آغاز می‌شود. پس از آن با وستهم در استمفوردبریج بازی خواهد کرد. سپس در برابر لوتون تاون (در خانه حریف به عنوان میهمان)، ناتینگهام فارست (در خانه خود به عنوان میزبان) و بورنموث (به عنوان میهمان) قرارخواهند گرفت.

تاتنهام

پنج بازی ابتدایی اسپرز نیز شامل دو تیم تازه صعود کرده برنلی (به عنوان میهمان) و شفیلدیونایتد (به عنوان میزبان) خواهد بود. همچنین آن‌ها باید برای بازی با بورنموث به ورزشگاه ویتالیتی سفر کنند.

برنلی

وقتی صحبت از برنلی شد، آن‌ها سخت‌ترین بازی خود را در بازی ابتدایی و در برابر منچسترسیتی برگزار خواهند کرد. ونسان کمپانی پیش از اینکه تیمش در برابر تیم تازه صعود کرده لوتون قرارگیرد، با باشگاه سابق خود در تورف مور (ورزشگاه برنلی) به میدان می‌رود. قرارگیری در برابر استون ویلا، تاتنهام و فارست، چهارمین شروع آسان پریمیرلیگ را برای آن‌ها رقم زده است.

5 بازی ابتدایی نیوکاسل

از سویی دیگر، نیوکاسل شروع نسبتا بی‎رحمانه‌ای برای این فصل (24-2023) خواهد داشت. آن‌ها در پنج بازی ابتدای فصل خود در برابر استون ویلا، منچسترسیتی، لیورپول و برایتون (چهار تیمی که همگی به اروپا راه یافته‌اند) بازی خواهد کرد. برنتفورد را نیز به این چهار تیم اضافه نمایید. در نتیجه رتبه قدرت تیم‌های مقابل نیوکاسل، عددمیانگین 14.8 را نشان می‌دهد. به تعبیر دیگر، آن‌ها پنج بازی پشت سر هم با تیم پاری‌سن‌ژرمن (تیم 15ام این رتبه‌بندی) خواهند داشت.

بورنموث

بورنموث نیز بازی‌های سختی را در شروع فصل در پیش رو دارد. آن‌ها برای شروع فصل 24-2023 برابر وستهم (به عنوان میزبان)، لیورپول (به عنوان میهمان)، تاتنهام (به عنوان میزبان)، برنتفورد (به عنوان میهمان) و چلسی (به عنوان میزبان) قرار می‌گیرند. اگه میانگینی برای آن‌ها نیز بدست آوریم، آن‌ها به تعبیری پنج بازی را در بایستی در برابر فاینورد (میانگین رتبه حریفان 27.2)، قهرمان لیگ هلند بازی کنند.

منچستر یونایتد

این موضوع برای شاگردان تن‌هاخ نیز آنچنان ساده نخواهد بود. منچستریونایتد خاطره خوبی از دو بازی ابتدایی فصل گذشته خود ندارد (شکست مقابل برایتون و برنتفورد). آن‌ها دو سفر خارج از خانه به شمال لندن برای رویارویی برابر اسپرز و آرسنال و همچنین انجام یک بازی خانگی برابر برایتون در پیش دارند.

لیورپول

برای قرمزهای آنفیلد نیز این شروع آنچنان آسان نیست. میانگین رتبه‌بندی حریف‌های یورگن کلوپ عدد 53.8 را نشان می‌دهد. جدال خارج از خانه برابر چلسی و نیوکاسل، شروعی چالش‌برانگیز را برای آن‌ها رقم زده است. حتی میزبانی در برابر استون ویلای اونای امری (رتبه 25 جهان)، کار آسان برای آن‌ها نخواهد بود.

10 بازی ابتدایی فصل پریمیرلیگ

اگر کمی وسیع‌تر و به 10 بازی ابتدای فصل نگاهی بیندازیم، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. تاتنهام وچلسی شروع آسان خود را ادامه می‌دهند، اما اورتون به لطف دو بازی خانگی دربرابر لوتون و بورنموث (یک تیم تازه صعود کرده و یک تیم پایین جدولی) در بازی‌های 7ام و 8ام فصل، به رده دوم آسان‌ترین بازی‌ها صعود می‌کند. تیم شان دایچ که فصل گذشته از سوقط فرار کرد، باید از 10بازی‌ کلیدی خود که شامل بازی‌ با فولام (به عنوان میزبان)، ولورهمپتون (به عنوان میزبان)، شفیلد (به عنوان میهمان) و دو بازی‌ای که پیش از این به آن‌ها اشاره نمودیم، استفاده نماید.

رتبه‌بندی سختی 10 بازی‌ ابتدایی فصل 24-2023 پیریمیرلیگ
رتبه‌بندی سختی 10 بازی‌ ابتدایی فصل 24-2023 پریمیرلیگ

ناتینگهام فارست

ناتینگهام فارست نیز از قرعه‌ای که برایشان پیش آمده است خوشحال‌اند. تلاش بی‌نظیر آن‌ها در فصل گذشته باعث شد همچنان در پریمیرلیگ ماندنی باشند. اگر بتوانند در 10 بازی ابتدای این فصل خود (که رتبه پنجم آسان‌ترین بازی‌ها) امتیازهای لازم را کسب نمایند، دیگر نیازی به تکرار شرایط فصل گذشته نخواهند دید و اوضاع را برای خود، آسان‌تر می‌بینند. سه بازی از بازی‌های آن‌ها برابر تیم‌های تازه صعودکرده انجام خواهد شد (که به نوعی برد ضروری برای آن‌ها تلقی می‌شود).

شفیلد یونایتد

پنج بازی ابتدایی شفیلد یونایتد در رتبه‌بندی ذکر شده، رده‌ی 7ام سخت‌ترین بازی‌ها را در اختیار داشت. این درحالی‌ست که پس از رتبه‌بندی مجدد 10 بازی ابتدایی، رتبه آن‌ها به صدر سخت‌ترین بازی‌های پریمیرلیگ صعود کرد. آن‌ها در اواخر سپتامبر به مصاف نیوکاسل خواهند رفت، درصورتی‌که در پایان اکتبر دو بازی متوالی را با منچستر یونایتد و آرسنال خواهند داشت. باید دید آیا آن‌ها از این توالی بازی‌ها وحشت می‌کنند یا آن را با موفقیت زیر نظر سرمربی‌شان (پل هکینگ‌باتم) از این موانع نیز به سلامت عبور خواهند کرد.

کریستال پالاس

کریستال پالاس نیز بازی‌های سختی را در هفته‌های 6ام تا 10ام دربرابر خود می‌بیند. بازی مقابل منچستر یونایتد، نیوکاسل و اسپرز آن‌ها را از رتبه نهم ساده‌ترین شروع بازی‌ها (پنج بازی ابتدایی)، به رتبه دوم سخت‌ترین شروع (10 بازی ابتدایی) می‌رساند.

نیمه ابتدایی فصل پریمیرلیگ

در اینجا نیم فصل ابتدایی هر تیمی را مشاهده می‌کنیم. ماتریس زیر 19 بازی ابتدایی برای هر تیم را به نمایش گذاشته است. رتبه‌بندی شکل گرفته براساس رنگ (قرمز=سخت، آبی=آسان) به هر بازی تعلق گرفته است.

19 بازی تیم‌های پریمیرلیگ با مشخص شدن دشواری و سادگی‌آن‌ها
19 بازی تیم‌های پریمیرلیگ با مشخص شدن دشواری و سادگی‌آن‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *