ژابی آلونسو و کار ناتمام او در لیورپول؛”تنها چیزی که از آن پشیمانم”

محمدرضا حسینخانی، فوتبال لب – ژابی آلونسو یکی از گزینه های مورد علاقه باشگاه لیورپول در پایان فصل پس از جدایی یورگن کلوپ است. مرد اسپانیایی قبلا در مورد رویای خود برای هدایت سرخ‌ها صحبت کرده است.

ژابی آلونسو بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ ،۲۱۰ بازی برای لیورپول انجام داد و قهرمان لیگ قهرمانان و جام حذفی شد. همچنین آن‌ها یکی از بهترین تیم های فصل ۲۰۰۸/۲۰۰۹ لیگ جزیره بودند اما در جایگاه دوم ایستادند.

در آن فصل، لیورپول تنها دو بار باخت و رکورد باشگاه را در مجموع ۸۶ امتیاز ثبت کرد، اما چهار امتیاز از منچستریونایتد عقب ماند.به گفته‌ی آلونسو این تنها حسرت در دوران حرفه‌ای اوست.

مصاحبه با سیمون هیوز:

آلونسو در مصاحبه ای با سیمون هیوز در سال ۲۰۱۶ گفت: “تنها چیزی که از آن پشیمانم این است که با لیورپول قهرمان لیگ برتر نشدم. من هرگز نمی‌فهمیدم که قهرمانی لیگ چه حسی داره و البته واکنش شهر را در این باره تجربه نکردم. شاید کمی دردناک باشه ولی همه اطلاع دارند مردم در لیورپول قهرمانی در لیگ را بیشتر از هرچیز دیگری می‌خواهند. 

شکست در لیگ تحت هدایت رافا بنیتز چیزی که من را بسیار نا‌امید کرد: این تیم با تمام بازیکنان با کیفیتی که داشت موفق به فتح لیگ نشد! چند تساوی احمقانه در خانه، و در نهایت این دلیلی بود که ما موفق به قهرمانی نشدیم. ما همیشه این احساس را داشتیم، این باور و اعتماد به نفس.

هیچکس ما رو نمیترسونه ما به برنابئو رفتیم و پیروز شدیم. ما به اولدترافورد رفتیم و پیروز شدیم. ما به استمفورد بریج رفتیم و پیروز شدیم: بازی های بزرگ، مناسبت های بزرگ که فصل ها را رقم میزنند. “یک شکست بزرگ و نا‌امید کننده”

رویای هدایت لیورپول

مصاحبه با بالاگ

به مصاحبه سال ۲۰۱۸ ژابی آلونسو با گیم بالاگ برمیگردیم وقتی او آشکارا در مورد رویای مربیگری لیورپول حرف زد : بله مطمئنا، من رویای آن را داشتم، اما ابتدا باید خودم را ثابت کنم و اماده شوم.

اگر من در جایی در طول راه تصمیم بگیرم که شانس خود را به عنوان یک مربی بالا ببرم، پیوند من، تعهد من، اشتیاق من با لیورپول وجود دارد. چرا که نه؟

خواهیم دید که آیا می توانیم موانع پیش رو را از میان برداریم یا نه.

منِ مجذوبِ آنفیلد

اِل‌سنیور در مصاحبه دیگری در سال ۲۰۱۷ با گلن پرایس توضیح داد که چگونه زندگی در لیورپول او را مجذوب این شهر و مردمانش کرد: وقتی برای این تیم خاص بازی میکنید به شکل غیر ارادی تحت تاثیر شهر قرار می‌گیرید.

لیورپول اسطوره و تاریخ خودش را دارد که برای همه کسانی که عاشق فوتبال هستند جذاب است.

آنفیلد من را تحت تاثیر قرار داد به شکلی که فکرش را هم نمی‌کنید.

نقل قول ها به ما چیزهای زیادی در مورد طرز فکر ژابی آلونسو نشان می دهد، از علاقه او به باشگاه و شهر و هواداران، تا احساس کار ناتمام برای قهرمانی در لیگ برتر و برگزاری جشن قهرمانی در آنفیلد.

[This is anfield]

1 دیدگاه برای “ژابی آلونسو و کار ناتمام او در لیورپول؛”تنها چیزی که از آن پشیمانم”

  1. سعید مهری گفته:

    انتخاب بین رئال و لیورپول خیلی سخته. هم برای آلونسو هم برای من به عنوان یک هوادار رئال. آنجلوتی اینقدر خوبه که دوست نداریم بره ولی آلونسو هم قوی نشون داده. تازه رائول هم هست که نمیشه بی خیالش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *