قیمت بالای رایا، او بیشتر از این حرف ها می ارزد

دیوید رایا

قرارداد داوید رایا، دروازبان زنبورها، در پایان فصل آینده به پایان می‌رسد و او به منچستریونایتد و اسپرز لینک شده‌است.

یوسف جوانشیر، فوتبال لب– باشگاه برنتفورد ارزش حداقل 40 میلیون پوندی برای این بازیکن قرارداده. تاتنهام و منچستریونایتد از دنباله‌روهای اصلی این دروازبان، تمایلی به پرداخت درخواست 40 میلیون پوندی برنتفورد برای شماره یک اسپانیایی زنبورها ندارند.

هر دو باشگاه علاقمند به جذب این دروازه‌بان در تابستان امسال هستند. از سویی، هوگو لوریس قرار است اسپرز را ترک کند و آینده داوید دخئا در یونایتد نیز همچنان نامشخص است.

برنتفورد در گذشته نشان داده است که آن‌ها کمتر از قیمتی که برای یک بازیکن ارزش‌گذاری می‌کنند، او را نمی‌فروشند. تاتنهام نیز این موضوع را دو سال پیش، هنگامی که به اولی‌ واتکینز قبل از پیوستن او به استون ویلا با 33 میلیون پوند علاقمند بودند، متوجه شد.

رایا

وضعیت رایا و خط دروازه برنتفورد

برنتفورد اخیراً مارک فلکن را از فرایبورگ به خدمت گرفته اما آن‌ها آماده‌اند تا با سه دروازه بان – شماره دو فعلی، توماس استراکوشا، فلکن و رایا – فصل را آغاز نمایند و به هدف سابق آرسنال، اجازه دهند قراردادش را در این تیم به پایان برساند.

توپچی‌ها سه سال پیش قصد داشتند رایا را به خدمت بگیرند، اما برنتفورد از فروش او امتناع کرد. دلیل این امتناع آن‌ها، نداشتن بک‌آپ مناسب برای این دروازبان ۲۷ساله بود. حال، زنبورها به خوبی توانستند عمق ترکیب خود را تقویت نمایند.

توماس فرانک، سرمربی برنتفورد در پاسخ به سوالی درباره شانس او برای حفظ رایا گفت:

“امیدوارم او برای همیشه بماند، اما به نظر می‌رسد با این شرایط قرارداد او، اوضاع کمی دشوار باشد.
ارزش داوید رایا باید حداقل 40 میلیون پوند باشد. اگر سه سال وقت داشت، مبلغ ارزش او حتی به 70 میلیون پوند نیز می‌رسید.
ارزش کپا چقدر بود؟ رایا حداقل به خوبی اوست.”
دیوید رایا

سم بلیتز از Sky Sports می نویسد:

دید باز، کاری است که دیوید رایا بسیار عالی در آن تبحر دارد. در واقع، او روز اولی که اولین ضربه‌اش را به توپ زد، این موضوع را فریاد زد.پس از تنها یک جلسه تمرینی که 11 سال پیش در بلکبرن انجام داد، باشگاه بلافاصله برای جذب این بازیکن 15 ساله از باشگاه اسپانیایی کورنلا با مبلغی حدود 10هزار پوند اقدام کرد. اما اکنون، چقدر آن شخصیت متواضع و درخشان شده است.

به گفته سرمربی تیم‌ش، توماس فرانک، دروازبان برنتفورد اکنون 40 میلیون پوند ارزش دارد. گمانه زنی‌ها در مورد اینکه آیا رایا که قرار است وارد سال پایانی قراردادش شود، در پنجره نقل و انتقالات تابستانی مورد هدف تیم‌های موسوم به “بیگ سیکس” قرار خواهد گرفت یا خیر، در حال افزایش است.

با این حال تیمی با برنتفورد در حال حاضر توافقی نداشته‌. این درحالیست که رایا تنها یک سال از قراردادش باقی مانده و ظاهرا برنامه ای برای تمدید قرارداد وجود ندارد.

2 دیدگاه برای “قیمت بالای رایا، او بیشتر از این حرف ها می ارزد

  1. علی گفته:

    5ماهه دارم با این منچستریا بحث میکنم که رایا بهترین گزینست ولی میگن نه نه فقط هندرسون و دیگو و کاستا و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *