کوبی ماینو:آنالیز تکنیکی و تاکنیکی

کوبی ماینو جدید ترین استعداد جهان فوتبال می باشد.هافبک جوان انگلیسی در فصل بسیار ضعیف شیاطین سرخ بسیار عالی عمل کرده است.

کوبی ماینو هافبک غنایی انگلیسی منچستریونایتد است.

محمدرضا حیدری فوتبال لب; کوبی ماینو اولین بازی خود در منچستریونایتد را در نوامبر در سن 18 سالگی، در پیروزی 3-0 مقابل اورتون انجام داد. گری نویل در نقد هافبک جوان گفت: “من همیشه بازیکنان را در زمانی که سخت ترین قسمت بازی است قضاوت می کنم.” زمانی که یونایتد سخت ترین دوران خود را در نیمه اول داشت، فکر می کردم او تنها بازیکنی بود که در این نیمه حضور داشت. او خیلی خونسرد به نظر می رسد، آنقدر برازنده، همیشه بالای شانه اش نگاه می کند، می داند که همه کجا هستند.»

آنالیز تکنیکی

کوبی ماینو یک هافبک راست پا است که بیشتر در نقش هافبک دفاعی برای تیم اصلی منچستریونایتد بازی کرده است. او در نقش های پیشرفته تری در سطح جوانان بازی میکرد. اما از زمان ورود به تیم بزرگسالان، او به عنوان بخشی از دابل پیوت، در کنار هم تیمی های باتجربه مورد استفاده قرار گرفت.

انرژی، پرس انفرادی و دوئل کوبی ماینو چشمگیر است. از بین بازیکنان منچستریونایتد که پس از 24 بازی لیگ برتر در فصل 2023/24 بیش از 50 دوئل دفاعی ثبت کرده اند، ستاره جوان سومین میزان موفقیت را داشت.

ریکاوری او در زمان ضد حملات دفاعی نیز تاثیرگذار بوده است. او نه تنها می‌تواند بازیکنان را ردیابی کند، خطرات را ارزیابی کند و در صورت نیاز تغییر موقعیت دهد، بلکه در دوئل‌ها، تکل‌ها و تلاش برای پس گرفتن توپ نیز سرسخت عمل میکند. پوشش و حمایت کلی دفاعی او در اطراف و پشت مدافع کناری او نقطه قوت دیگری است.

پوشش دفاعی کوبی ماینو در هنگام نفوذ دفاع راست

کوبی ماینو در هنگام مالکیت

کوبی ماینو با توپ چابک است و می تواند از فشار و حریف مستقیم خود بپیچد و بچرخد. بدن نسبتا کوچک او به او اجازه می دهد توپ را در نواحی تنگ نگه دارد. اما قدرت انفجاری کافی دارد تا در مواقع لزوم از فشار دور شود.

او قادر است که در نواحی تنگ مالکیت توپ را حفظ کند و با هم تیمی هایش ترکیب شود و گهگاه از طریق حمل توپ به سمت بالا حمله کند.

گل پیروزی بخش کوبی ماینو در دقایق پایانی برابر ولورهمپتون

وقتی که کوبی ماینو با هم تیمی هایش ترکیب می شود، چابکی او به او کمک می کند که جلوتر بازی کند و مالکیت توپ را حفظ کند. زمان انتشار پاس او می تواند حریفان را به پرس ترغیب کند. که فضای بزرگ تری را برای هم تیمی او برای دریافت و بازی رو به جلو ایجاد می کند.
هنگامی که نزدیکترین هم تیمی او به شدت علامت گذاری می شود و نمی تواند به راحتی به جلو بازی کند، این فضا برای کوبی ماینو ایده آل است تا آن را اشغال کند و پس بگیرد. چابکی و تعادل او به او کمک می کند تا در این فضای جدید دریافت کند، جایی که می تواند دوباره با یک پاس رو به جلو ترکیب شود .

کوبی ماینو با یک پاس ساده و جرکت به فضای خالی تیمش را از زیر فشار خارج میکند.

کوبی ماینو در اولین بازی‌های تیم اول خود، هنوز نتوانسته بود پاس‌هایی را از خطوط متعدد به نمایش بگذارد. توپ های عبوری او اغلب نادرست بود و به ندرت با دویدن حمایتی زمان بندی می شد. او همچنین وزن مناسبی در پاس‌های طولانی‌تر خود نداشت و فضایی برای پیشرفت در یافتن فضای ثابت‌تر وجود داشت. با قرار گرفتن در معرض بیشتر در سطوح ارشد، این ثبات و کیفیت مطمئناً به دست می آید.

دابل پیوت

کوبی ماینو در قالب دابل پیوت به شکل 4-2-3-1 وارد تیم یونایتد شد. در 10 بازی اول خود در لیگ برتر، او با کاسمیرو، کریستین اریکسن و اسکات مک تومینای همراه بود. همه مجموعه مهارت‌ها و الزامات پشتیبانی متفاوتی را ارائه می‌کردند که این بازیکن به خوبی با آنها سازگار شد.
با کاسمیرو، کوبی ماینو در طول بازیسازی یونایتد کمی بالاتر رفت و از حرکات برونو فرناندز به عنوان شماره 10 استفاده کرد. لحظاتی وجود دارد که او برای حمایت از کاسمیرو در مراحل بازیسازی، عمیق تر شده است، اما بین شماره 10 و کاسمیرو است که او بیشتر حرکات و دریافت های چابک خود را نشان میدهد.

حرکات کوبی ماینو به فضای ایجاد شده توسط کاسیمیرو و برونو فرناندز

از آنجایی که اریکسن هافبک تهاجمی تری نسبت به کاسمیرو می باشد، کوبی ماینو مسئولیت بیشتری در قبال ساخت و ساز عمیق تر هنگام پیوستن به دانمارکی در دو محور دارد. اریکسن بیشتر از کازمیرو به جلو می چرخد ​​و اغلب در موقعیت های بین خطوط به فرناندز می پیوندد. در نتیجه، کوبی ماینو عمیق تر باقی مانده است تا به عنوان محور اصلی دریافت کننده از دفاع مرکزی عمل کند.

قدرت دفاعی کوبی ماینو

مهم نیست که کوبی ماینو به عنوان دابل پیوت با چه کسی همکاری کرده است، خروجی دفاعی او ثابت مانده است. به عنوان یک دابل پیوت در یک میدبلاک یا یک پرس بالا ثابت، پوشش او برای مدافعان کناری پیشرو مهم بوده است. این مورد به ویژه در شرایطی است که جفت های گسترده بازی هجومی یونایتد را ایجاد کرده و پیشرفت کرده اند.

توانایی او در نمایش و محافظت از فضاهای مرکزی، سپس مناطق وسیع به عنوان پوشش، به طور مداوم مشهود بوده است. گام بعدی کمک به دفاع بیشتر در بالای زمین، در مناطق مرکزی، برای کمک به حمله زوج های گسترده پس از از دست دادن توپ زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *