جود بلینگهام/ وقتی رویای کودکی به حقیقت پیوست!

امیرحسین مرادی، فوتبال لب – جود بلینگهام در 23 ژوئن سال 2003 در استائربریج انگلستان چشم به جهان گشود و فوتبال خود را در نوجوانی با تیم جوانان این شهر در منطقه نیوکاسل آغاز کرد.

جود بلینگهام در سال 2010 به جوانان بیرمنگام پیوست و بعد از 9 سال تلاش، با قراردادی یک ساله به تیم بزرگسالان این تیم راه یافت؛ مدیران باشگاه بیرمنگام بعد از یک سال با پیشنهاد دورتموند رو به رو شدند!


بلینگهام به دورتموند پیوست و پس از سه‌ سال طلایی و درخشان به تیم محبوب خود از کودکی یعنی رئال مادرید پیوست.


او در کنفرانس خبری معارفه خود در مادرید گفت:

برای من بودن در بهترین باشگاه دنیا یک افتخار بزرگ است و اینجا بسیار مورد لطف قرار گرفته‌ام. ممنون از همه کسانی که کمک کردند این انتقال نهایی شود.


همچنین از خانواده وی از او پرسیدند و او از احساسات خانواده خود به رسانه‌ها نشر داد:

آنها گریه می‌کردند، در حالی که بغض گلویشان را فشرده بود! در واقع این یک لحظه خاص برای آنها بود و برایشان ارزش زیادی داشت. احترامی که باشگاه برای خانواده من قائل شده، باورنکردنی است.


بلینگهام همچنین از لحظه پیشنهاد رئال مادرید به خود صحبت کرد :

من همیشه از علاقه رئال آگاه بودم، اما لحظه کلیدی هشت یا 10 ماه پیش بود، زمانی که پدرم به من گفت رئال مادرید در مورد من سوال کرده است. من انتظارش را نداشتم و لحظه‌ای قلبم ایستاد!


بلینگهام در رئال مادرید شماره 5 را بر تن میکند و از او به عنوان میراث‌دار زیدان یاد میشود؛ او در این مورد توضیح داد :

می‌خواهم از خسوس وایِخو به خاطر دادن شماره پنج تشکر کنم، از خسوس این را پرسیدم و او مرد بزرگی است؛ من زیدان را بسیار تحسین می‌کنم و این شماره‌ای است که به من الهام می‌دهد، من خصوصیاتی متفاوت با زیدان دارم و نمی‌توانم مثل او باشم ولی افتخار می‌کنم شماره او را بر تن خواهم کرد. پیراهن به خودی خود مسئولیت بزرگی است، زیدان کسی است که همیشه برای من ارزش فوق العاده‌ای داشته و برای من بهترین بوده است، می‌خواهم میراث شماره پنج را گسترش دهم!


او از عشق خود به کهکشانی‌ها از کودکی صحبت کرد:

احترامی که در انگلیس برای رئال مادرید قائلند، قابل توجه است؛ من بازی‌های سال‌های گذشته رئال را دیده‌ام و دستاوردهای آنها فوق العاده است، رئال باشگاهی بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

سرمربی تیم ملی انگلیس پس از دیدار با بلژیک با جمله ” بلینگهام همیشه تیتر یک است ” به تعریف از این بازیکن پرداخت!

بلینگهام حالا به یکی از مهره‌های اصلی سه شیرها در خط مرکزی تیم ساوتگیت تبدیل شد تا خط هافبک انگلیسی‌ها تا سال‌ها تمدید شود!

انگلیس حالا در سودای قهرمانی در یورو 2024 و همچنین رویای قهرمانی با این نسل طلایی انگلیس در جام جهانی 2026 به سر می‌برد.

برای شنیدن تحلیل‌های صوتی هفتگی در پادکست فوتبال لب، از این لینک به ما گوش کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *